Tuesday, August 31, 2010

Växjömästerskapen dag 2

Ibland är det helt enkelt inte rättvist.

Roger Nydahl - Marcus Thour 6-2 6-0

Den som bara stannade till och bligade för ett ögonblick kunde lätt se att det här var en helt jämn match där jag fick med mig så gott som alla gamen på något märkligt sätt. Vi hade trettio eller fyrtio lika i så gott som alla matchens game, utom de allra sista där det, typ, rann iväg.

Ytterligare en duktig yngre tonåring med exemplariskt uppförande. Jag är imponerad av de VTS-juniorer som ställts framför mig. En kontrast till den annars, tyvärr, tråkiga trallen som ibland drabbar mig, där det kan gnölas & hojtas. Det känns lite som det ingår etikettkurs på tennisskolan i kvarteret, eller nåt. Gött!

Lika bra att skriva positiva saker, när jag upplever det. Vem vet, en dag kanske jag får huka mig när det viner spadar och bollar efter en irriterande gubbe som spelar märklig stenålderstennis.

Återigen, Strandbjörket visade sin bästa sida med härlig kvällssol. Jag fick till och med ta av mig den underställströja jag laddat upp med.

När andra set ramla in med sådan lätthet tänkte jag på att det är så lätt att spela tennis när slutresultatet inte är det viktigaste i världen, det kändes mycket avslappnat idag. En förlust ikväll hade varit en lisa, veckoschemat hade varit lättare att hantera. Men men, jag ska nog kunna klämma in en sista (?) grusmatch imorgon också. Sen får gubben vila.

2 comments:

Hank of Sweden said...

Nå, hur gick 3:e rundan för Öjaby´s egna Pim Pim?

Roger Nydahl said...

Den blev framflyttad, Hank. Nästa ungdom på schemat var sjuk och om han blev frisk till helgen så skulle han spela av ett DM/RM först. Så, troligen på måndag är det dags igen att spela grustennis i höstsolen.
Bra det, för jag var & är jäkligt risig jag med... host, snörvel.