Tuesday, August 3, 2010

Glasrikespelen dag 2

Tillbaka till brottsplatsen. Det är fördelen med att spela poolspel. Det var bara att försöka förtränga gårdagens klena insats.

Roger Nydahl, Öjaby TK - Stefan De Bruijn, Hovmantorps TK 6-3, 6-0

Lite piggare idag. Tur det, för spelet var lika vingligt som gårdagen. Motspelaren stod för spridda skurar, när bollarna hamnade i banan var jag överspelad men, som tur var, så gick de flesta ut. Hade han vårdat spelet lite bättre hade det varit jämnt skägg.

Jag behöver träna, så enkelt är det. Jag behöver hitta tajming och träff. Nu matchar jag för mycket. Igen.

Inmundigande av medhavd matsäck, följt av en runda minigolf med lillkillen, så var det så dags för dubbel.

R Nydahl/ B Lidestam - J Gustavsson/ A Gustafsson 0-6, 2-6

The Bottom Is Nådd, tamefasen. Maken till sorglig uppvisning har sällan skådats. Det finns inte ord. Alltså, inte ett ord, tack.

Griniga gamla gubbar var vi, Björn & jag. Vi klagade på vårt spel hela vägen, det fanns i o f s anledning. Grinig blev jag också i andra set, när en av motståndarna började sköta domsluten på vår sida också. Sånt är en gammal grinig gubbe allergisk mot.

Nåja, nu är det hela glömt. Imorgon är en annan dag. Som sagt, det är poolspel och därmed nya matcher imorgon.

1 comment:

Johan said...

Hej Roger
Vill bara på detta sätt tacka dig för en underhållande och
igenkännande blogg!
Ur gömmorna är något jag väntar på en ny så fort jag läst klart den senaste, så jag hoppas att du har många gamla fina rack till i din garderob!
Johan i Båstad.