Wednesday, August 4, 2010

Glasrikespelen dag 3

Foto: Lillkillen

I bakgrunden spelas finalen i C-klassen. Den spelade inte jag, då jag inte var tillräckligt bra. Hade någon av de två handfullna matchbollarna jag fick i förrgår gått min väg hade jag stått där. Sånt är livet. Min gode vän Björn missade likaledes denna final i ett matchtiebreak idag. Sånt är livet.

Men, men. Det var bara att kavla upp ärmarna och jobba på.

Roger Nydahl, Öjaby TK - Mikael Lagerkvist, Lenhovda IF 6-3, 6-0

Efter en skakig start tog det sig. Det hårda matchandet hade gett mig kraftiga armsmärtor. Överansträngning, helt enkelt. Ett tag funderade jag faktiskt på att kasta in handduken. Men, jag ändrade mig och ville spela ut matchen, det fick gå som det ville. Då, märkligt nog, lossnade det.

Direkt efter singeln var det dags för dubbel och efter att ha kletat på Voltaren på armen och knaprat lite piller greppade jag racketen igen. Smärtan var nästan borta. Grejerna i Björns medicinlåda funkade fint. Björn & jag fick nu en sista chans att visa att vi verkligen kunde spela dubbel.

R Nydahl/ B Lidestam - S De Bruijn/ D Johansson 6-2, 6-2

Ingen höjdarmatch, men helt okej. Några horribla volleymissar lyckades jag klämma in.

Glasrikespelen var en trivsam bekantskap. Rekommenderas varmt. Tack Joakim, Åsa & ni andra.

No comments: