Friday, August 20, 2010

Klubbmästerskap Öjaby TK, omg 1

Nog för att tävlingsledningen var ett par dagar sena med anslagen, men tre anmälda till KM:et var väl lite klent. Ett raskt beslut av samma tävlingsledning och herrsingeln, den enda klassen, avgjordes i poolspel. Det blev ju nån match mer då.

Roger Nydahl - Ola Larsson 6-3 6-2

- Jag tyckte jag spelade bra, då måste du ha spelat bättre. En komplimang från Ola efteråt.

Jag var mest förvånad. Inte över att jag vann, för jag har varit uppe och nosat på vinst mot Ola tidigare. Nä, jag kände mig inte riktigt i form, om jag nu får drista mig till att använda det uttrycket. Men, jag spelade vårdat, taktiskt och ekonomiskt. Jag jobbade hårt hela vägen, så det oförtjänta flyt jag bitvis upplevde hade jag kanske förtjänat.

Märkligt, återigen så börjar jag fatta det här med gruset strax innan butiken slår igen. Samma visa varje år. Jag får väl påbörja grussäsongen i slutet av januari nästa gång.

Banorna i Öjaby är som en dröm. Helt klart "Nicke Lövgren-klass" på dem.

2 comments:

Hank of Sweden said...

Appropå banor och dröm, men när vi mötte Öjaby för något år sedan inne i Alvesta så kan jag sätta ett Babolat Pure Storm på att de hade båstad-grus på utebanorna!? Kan du bekräfta det? Jag tycker de såg misstänkt tegelröda ut nämligen

Roger Nydahl said...

Hank, jag vet inte faktiskt. Vi tränade i Alvesta i fem år, men jag såg bara banorna i mörkret på kvällarna eller i gnistrande snö. Jag ska undersöka detta, dock.
Inventerar du regionen på Düsseldorfare? Jag vet att Sandsbro, en annan "förstadsklubb" i Växjö kör tegelrött.