Thursday, May 20, 2010

Ur gömmorna 17

Wilson Pro Staff 6.0 Original 95. En kompromiss, jag var på jakt efter PS85:or och ramlade över dessa. Inte samma sak.

Inte för att det är något fel på dem, tvärtom. Det är en ruskigt bra racket. Lättspelad och foglig. Men det är ingen PS85:a, långt därifrån. Det var mitt i mitt sökande och det var en miss, så de åkte raskt in i garderoben. Jag har försökt pracka på min bror dessa, i hopp om att han skulle återuppta tennisen, men han är skeptiskt till allt utom sina gamla sönderspelade Wilson Ultra Ceramic's.

Den här modellen dök upp i mitten av nittiotalet, en mycket snällare variant av den klassiska PS85:an. Den försvann tio år senare tillsammans med sitt äldre syskon. Jag vet inte om några tävlingsspelare använde den. Däremot såg jag förra sommaren, i Strandbjörket, att Stefan Edberg spelade med racket misstänkt lik denna, men med ett K90/95-paint job. Häromdagen såg jag att ukrainaren Dolgopolov Jr spelar med denna, men med ett BLX-paint job. Så den verkar ha ett liv även om den slutade tillverkas för en handfull år sedan.

No comments: