Sunday, May 23, 2010

Tranås Claycourt Open dag 2

Här är vi redan på väg hem. Andra dagen gick fort. Björn & jag spelade semifinalen i dubbel under förmiddagen, vilken vi förlorade.

R Nydahl/B Lidestam - A Gustavsson/D Wallertz 4-6, 5-7

Vi spelade bättre dubbel än dagen innan, men inte tillräckligt bra. Vi lät första set glida ifrån oss, i andra set hade vi ledningen hela vägen fram till 5-4. Där, ska erkännas, hade jag en rejäl svacka och spelade uselt vilket gjorde att motståndarna snodde de tre sista gamen. Det var lite skämmigt, att veta att jag ensam orsakade förlusten av setet och matchen. Hade vi fått matchtiebreaket så hade vi förmodligen plockat hem matchen.

Vi sade ajöss till hela gänget och styrde kosan norrut, för att jag skulle plocka upp jublande glada barn för resan söderut. Tänk att en förlust kan göra någon så glad. Nu blev det barnkalas på Leo´s Lekland istället. Hänsynsfull förälder är jag.

Nästa tävling på grussäsongen blir Strandbjörksspelen, trots allt. Kompisarna från förr kommer ner på besök och har lovat att hjälpa mig att flytta mina föräldrars bohag ifall någon av oss mot all förmodan skulle ta oss till finaldagen här i Växjö.

No comments: