Tuesday, May 11, 2010

Det artar sig...

Ingen Majliga idag heller. Förra veckan var motståndaren på konfirmationsläger, denna veckan spelade motståndaren tennis utomlands. Förra veckan kände jag mig lite snuvad på konfekten, denna veckan ställde pappan till motståndaren upp på en timmes träning på den utsatta tiden, vilket jag var tacksam över. Det blev en riktigt bra träningstimme med matchspel, där båda spelarna höll tempot uppe och jagade bollarna på det tunga gruset.
Det artar sig. Det fanns riktigt lovande bitar att ta med sig hem. Främst att jag börjat tänka grustennis. Visst, kom en kort boll så satsade jag på en vinnare, men jag förväntade mig inte att vinna bollen utan var beredd på ett par, tre bollar till, innan poängen eventuellt kunde vinnas. Hopp om livet, alltså.

No comments: