Monday, May 17, 2010

Majligan omgång 1

Roger Nydahl - Samuel Rosqvist 3-4, 0-4, 0-1

Inte mycket att säga om. Efter en bra inledning plattade killen till mig ordentligt. För jag började precis så som jag hade tänkt mig. Men, sedan, när jag hade ledningen med 3-0 började jag spela som en mupp, så jag får skylla mig själv. Istället för att spela mitt spel så började jag spela som motståndaren. Självklart var han mycket bättre på sin grej. När han slog vinklade slag, försökte jag slå än mer vinklade, när han slog hårda toppade forehands skulle jag toppa dessa. Vad försökte jag bevisa? Så dumt. Visst, de flesta gamen motståndaren radade upp efter detta var jämna, men han behövde bara lyfta över bollen, så gjorde jag jobbet åt honom.

Det var svårt att hitta tajmingen på backhandsidan på gruset. Serven var bedrövlig dessutom. Jag får jobba på detta. Nytt försök imorgon.

No comments: