Tuesday, May 25, 2010

Majligan omgång 4

Motståndaren hade ont i armen. Själv hade jag ont i ljumsken. Ute var det blåsigt och kallt. Det var bara att bita ihop och köra på.

Roger Nydahl - Toumas Heinonen 2-4, 2-4

En bra dag hade det kanske varit någorlunda jämnt skägg. Men idag var inte en sådan dag. Toumas spelade smart, spelade på mina svagheter. Det kändes som att han ganska snart hittade en lucka i mitt backhandhörn där jag inte kunde sträcka ut idag. Så trots hans "Gerdinare" till servar för dagen, var det inget snack.

Jag har kommit helt fel in i grussäsongen. Det känns ganska tröstlöst just nu. Jag hittar varken träff eller tajming. Det känns som att jag matchar hela tiden och aldrig tränar. Jag skulle behöva slå tvåhundra backhand cross istället. Suck!

Trött och sliten är jag också. Ont lite överallt. Jag behöver återhämtning.

No comments: