Tuesday, May 18, 2010

Majligan omgång 3

Roger Nydahl - Andreas Eidenskog 1-4, 2-3

Inte mycket att säga om, idag heller. Jag spelade en aning bättre än igår, vilket inte räckte särskilt långt. Nu tränar Andreas och jag tämligen ofta och kan varandras spel. Trots detta blev det lite tändning på banan idag. Båda spelarna ville mycket och det blev lite höga rop och klagan bitvis, fast på ett positivt sätt. Jag hade bra häng i första kortsetet, även om det blev stora siffror. I andra set hade jag chansen till tre lika, men klockan klämtade precis när jag missat min gameboll.

Andreas har den klart grymmaste forehanden bland motionsspelarna i regionen, han kan variera den på de mest diaboliska vis. Dessutom spelar han 90% från den sidan, det är mycket svårt att få honom att spela backhand. Hans forehand är ett vasst vapen, särskilt på grus. Nu gjorde jag dessutom "misstaget" att rekommendera honom ett nytt (gammalt) racket, PS 6.1 Classic Stretch, som ger honom än mer fart. Suck.

Tillägg gällande gårdagens matchförberedelser. Klåparmisstag nummer 1. Ät inte fem öländska kroppkakor med smör, grädde och lingon halvtimmen innan match. Det sker en viktförskjutning som påverkar balans och tajming. Tag lärdom, gott folk!

No comments: