Monday, May 3, 2010

Knallpulver

Loggade idag timme fyra på gruset. Jag tar mig än så länge knappt över servelinjen, trots att jag tar i från tårna när jag viftar runt. Det här med att glida snyggt fram mot bollen, eller ens bedöma studsen, lika illa där, det fattas någon decimeter. Det brukar ta någon månad eller så innan jag får fason på grusspelet, det vet jag. Det är ju trots allt två tredjedelar av tennisåret som tillbringas inomhus.

Jag hjälpte Andreas att sätta upp näten på hemmabanorna igår. De såg finfina ut, plana som salsgolv, knappt en felstuds på en hel timme. Gamle Nicke ringde och berättade att banorna hemma på bruksorten öppnade i helgen likaså, lika salsgolvlika, enligt utsago. Strandbjörket har jag redan avnjutit, där har jag icke-glidit och knallpulvrat forehands snart en handfull timmar. Bernth berättade att banorna i Sandsbro är nyrenoverade och att de nu är Düsseldorfare!? Där måste jag boka in mig och göra ett allvarligt försök att glida runt lite, snarast.

Det verkar som att familjelogistiken muckar med min tävlingsplanering. Jag hade ju tre (!) stycken inplanerade i sommar och nu krockar en av dem med familjeangelägenheter. Som tennisklåpare finns det bara en handfull som passar i kalendern såväl som i smaken, så det är ett litet avbräck. Nu måste jag tänka om.

No comments: