Wednesday, September 8, 2010

Växjömästerskapen dag 4

Halvlingarnas hämnd!

Roger Nydahl - Johan Finnhult 4-6 4-6

Skönt på nåt sätt att återigen få bekräftat att storleken inte har någon betydelse. Johan var halva min längd, kändes det som. Vilket inte spelade någon som helst roll när vi väl börjat skicka bollar fram och tillbaka. Gudomlig rättvisa var det också, det flyt som jag haft i de tidigare omgångarna tilldelades ikväll motståndaren. Mina slag satt i nätkanten, hans på linjerna. Svinhugg går igen, heter det så?

Det finns ett litet aber i matcherna mot ungdomarna. Jag kommer på mig själv att heja på dem, lite i smyg. Jag är glad över att de spelar bra, tycker det är härligt när de slår vinande passeringar och gör fina undanläggningar. Inte alls bra, ju. Jag måste väl försöka vinna!? Jag får försöka hitta något att reta upp mig på innan jag går in på banan. Tänka på en gammal parkeringbot, eller nåt.

Jag skulle gärna se lite fler av oss gamla motionärer i dessa turneringsträd med blandade åldrar. Nu var det väl bara jag, Bertil & Thomas tillsammans med tolv halvlingar, eller? Kom igen gubbar, på knattarna, bara!

No comments: