Wednesday, September 29, 2010

Esyluxligan 1:3

Tredje omgången. Tuffa bud för klen klåpare, då jag strax innan värmde upp med en timmes spel mot J-O.

Roger Nydahl - Rickard Kjellberg 5-3 4-2

Vi följdes åt till tre lika, sedan kom breaket, turligen, och setet var mitt. I andra set lyckades jag på nåt märkligt sätt segla ifrån till 4-1, där jag helt plötsligt kände mig helt "zonkad". Jag är innerligen glad att jag lyckades hålla koncentrationen uppe så länge som jag ändå gjorde. De blott tre timmarnas ryckiga sömn i en sovkupé från Stockholm, tillsammans med ett namnlöst, tatuerat snarkmonster natten innan, hann till slut ifatt mig. Att vara en snarkare kan ingen lastas för. Men om man vet att man är en stormästare inom gebitet (vilket denne okände herre nån gång måste upplysts om), varför går man och lägger sig i en trebäddskupé?

No comments: