Tuesday, September 7, 2010

Försämrad plattform

Men det här är ju märkligt. Ska inte utvecklingen gå framåt? Ska inte grejerna bli bättre? De Vapor-femmor (till vänster) jag spelar i är nog de bästa tennisskor jag använt. Men de håller ju inte hur länge som helst. Så glad i hågen beställde jag nya Lunar Vapor Tour (till höger), som är färskaste fortsättningen på Federerdojorna. Men, de är ju halvkassa? De känns liksom plastiga och "billiga" Borta är det mesta av kvalitetskänslan, stabiliteten, komforten och greppet.

Varför gör de en sämre sko?

3 comments:

Hank of Sweden said...

Är det vapor tour lunarlite vi talar om? Jag köpte sådana i våras, testade en timme och sen skickade tillbaka till tenniswarehouse.

IMO är de totalt odugliga som träningsskor. Det är mer en glidarsko man har till och från träning eller om man ska ränna efter frugan på shoppingtur.

Dålig stabilitet samt en urusel stötdämpning som slår igenom brutalt när man är lång och tung.

Ett tips är att snegla mot Asics Gel Resolution 2. Fantastiska!!

Roger Nydahl said...

Ja, det är Lunar (jag lade till detta i inlägget, tack för påminnelsen), suck.
Märkligt att de har en fantastisk skomodell och gör den usel i nästa generation? WTF?
Jag ska kolla in Asics (mitt gamla favvomärke), tack för tipset.

Hank of Sweden said...

Tyvärr är Asics snordyra här i Swe. Jag köpte dem på ebay.co.uk för ca 650 kr med frakt... mot ca 1350 kr + frakt i sverige

Samma size som på joggingskorna