Tuesday, September 14, 2010

Vad tycker ni?

Jag tyckte det skulle vara intressant att kolla av hur racketentusiasterna i den stora cyberrymden reagerade på det faktum att jag till vardags spelar med vad som i deras ögon är samlarobjekt. Så jag kastade ut frågan på det största forumet för klassiska racketar, om jag ska spela runt på mina ramar eller gömma hälften av dem i garderoben. Ett par av de större profilerna svarade och de flesta verkar tycka att jag skulle låta dem vara ospelade, eller sälja dem för feta stålar.

Jag köpte dem för att spela med, det är utgångspunkten. Jag känner att jag aldrig kommer få chansen att spela med bättre racketar. De är tillverkade och modifierade för en professionell spelare, de är till vikt och balans matchade på grammet och millimetern. Att ett redskap som finjusterats för en storspelare skulle passa mig som handsken var verkligen en högoddsare, det hade lika gärna kunnat bli katastrof och jag hade varit tvungen att med blossande kinder stoppa undan dem. Men jag känner nu att jag inte har råd att INTE spela med dem. Tids nog kommer jag bli gammal, trött och långsam och bli tvungen att plocka fram Prince-blafforna igen. Så, jag vill nog njuta av dem så länge jag kan.

Så frågan är om jag ska spela runt på dem, eller spela tre tills de är trötta och slitna, för att sedan byta till tre nya? Vad tycker ni?

Och, ja. Jag har konsulterat min Personal Stringer och hans ord väger såklart tungt ;-)

2 comments:

Peter E said...

Självklart ska du spela med racken!

Hank of Sweden said...

Jag hade nog kört med 4 av spadarna och sparat 2 av dem.. Jag har ju 4 "classic" från wilson och det fanns inte på kartan att inte ta oskulden på alla 4! Men du har ju 2 till så jag hade nog sparat 2 av dem,, det kan vara sjuka summor du får för nya sånahär om ett par år