Tuesday, September 21, 2010

Esyluxligan 1:2

Andra omgången i VTS interna ligaspel. Idag stod lillkillens tennistränare på andra sidan.

Roger Nydahl - Ludwig Turesson 4-5 1-5

Första set var jämnt skägg. Vi höll servarna fram till fyra lika (seten går till fem), där jag torskade klart i tiebreak. Jag grämer mig lite över den missade breakbollen vid 3-3, den kunde jag förvaltat bättre. I andra set var det inget snack, jag blev breakad två gånger på raken och därmed var chansen till kryss på kupongen borta. Ikväll kände jag att gammal är äldst, jag var verkligen ett halvt steg efter mot slutet.

Jag måste stränga om mina racketar, under matchen kändes det som att jag var nere mot tio kilos tryck eller nåt. Bollarna stannade i racketen i en evighet, de nästan tog en snabbfika inne i träffen.

No comments: