Sunday, September 26, 2010

Söndagspyssel

Det blev ett palletbyte på de kvarvarande Pim-Pimracketarna. Jag har förstått att jag "devalverar" dem å det grövsta. Men jag köpte dem inte som samlarobjekt.

Som en av de stora auktoriteterna på racketklassiker skrev på det stora tennisforumet; "Use them and enjoy them. What are you going to save them for? These are the best midsize racquets ever made!!!!!!!!!!"

Det är tålamodsprövande arbete att värma upp de gamla greppen och sedan långsamt lyfta av dem. Men nu är det gjort. Bara att snöra på "finest calfskin", så är de klara för strängning.

3 comments:

Hank of Sweden said...

Vad fäster du "butt-capen" med? Jag fixade ett gammalt PSC 6.1 med tvåkomponentsepoxi samt en biltema häftpistol.

Vad har du för vapen i kampen mot att få det till att sitta?

Roger Nydahl said...

Det är häftpistol som gäller, plus de gamla klamrarna som jag trycker dit vid behov. Jag har faktiskt inte behövt använda lim!? Kanske för att det klamras friskt, he he.

Hank of Sweden said...

Head´s buttcaps sitter i regel rätt bra! De är ju lite "tighta" i passformen så man får trycka på dem lite. Wilsons sitter rätt dåligt just när det är foam som greppform. Heads pallets verkar på något lustigt vis interaktera med buttcapen så att det sitter rätt bra med bara häftklammers.