Wednesday, September 15, 2010

Esyluxligan 1:1

Premiärmatch i det nya seriespelet i Strandbjörkshallen. Riktigt spännande ska det bli med helt nya motståndare under hösten.

Roger Nydahl - Kajsa Rinaldo-Persson 5-2 4-3

Det här var riktigt roligt, med öppet spel, med många roliga bollar. Så fort jag tappade längd blev jag straffad. Tur att jag hade bra fart på serven och spelade lömskt gubbaspel med mycket slice, annars hade jag åkt på pisk.

Nu ska jag inte ägna allt för många bloggspaltmeter med att dissikera Esyluxmatcherna, tänkte jag. Eventuella läsare ska besparas detta, för att det inte enkom ska bli en resultatbörs. För många matcher lär det bli under hösten.

En chockstart inomhus, känner jag att det blev idag, då jag först värmde upp med lite lunchtennis med Bernth och sedan varvade ner med en Öjabytimme mot J-O, efter matchen mot Kajsa.

No comments: