Saturday, May 21, 2011

Strandbjörksspelen dag 2

Inget sprutt i benen idag heller. Då kan det bara gå på ett sätt.

Roger Nydahl - David Lindahl 7-5 6-7 0-6

Ingen rörelse, ingen tajming, ingen träff idag heller. Bedrövligt.

Trots ledning med 7-5 5-3 kunde jag inte plocka hem detta. Bra jobbat av David, som inte vek ned sig. I sista set var jag varken trött eller utspelad, alla bollarna gick bara killens väg. Tröstlöst.

Efter matchen var ju unge Lindahl själaglad och utbrast i ett, "Jättebra spelat, verkligen!" till mig. Eh, nä!? Det var jättedåligt spelat idag, klasser under vad jag normalt brukar prestera. Så det spontana utropet blev lite fel, men kul.

Det var ju jag som inte hann säga, "Jättebra spelat David, verkligen!" Kul att se nån fajtas så fint.

Nåja, dagen slutade ju lyckligt i alla fall.

No comments: