Monday, May 16, 2011

Osannolikt?

”Är det Esylux, eller?” Jag fick nog den kommentaren en handfull gånger samma dag. Till och med den bokade timmen bokfördes per automatik som matchspel i rullorna. Jag fick be om att betala. Är det verkligen så osannolikt att jag tränade en timme med Teo, en av juniorerna?

Det här satte myror i huvudet på mig. Ligger osannolikheten i att Teo är så mycket bättre än mig? Eller att han är yngre? Och därför inte borde spela av en timme med mig?

I vilket fall, det var en riktigt kul träningstimme, eller halvannan timme egentligen, vi fortsatte en liten stund i smyg, för att kunna spela klart poängspelet. Det senare handlade om spel mot ett mål. Jag blev ”dubbelbaglad” för andra gången på ett år. Fast det var ju bara träning, när det blir allvar kommer jag fjösa över bollen och köra slice över hela linjen, riktigt gubbigt, he he.

Jag behöver verkligen sparra uppåt mer. Jag är tacksam över timmen med Teo och den med Jonas dagen därpå. Det är lite problematiskt att hela tiden lira i sin sköna komfortabla zon och sedan bli överkörd när någon med högre tempo hamnar på andra sidan. Det har hänt att jag knappt hunnit fatta vad som hänt innan det blivit 6-0 6-1, typ. Sparra uppåt, sparra nedåt och varför inte åt sidorna, med nya spelare, alla varianter behövs.

Till sist. Var är alla vuxna motionärer som gillar att tävla lite? Kolla nedan anmälningslista från Ten Tour, så gott som hela fältet i den stora lokala tävlingen hade i teorin kunnat vara mina barnbarn. Visst, det är kul att lira med kids, men det är också kul att spela med gelikar. Nästa år blir jag riktig veteran, jag hoppas att H45-klasserna överlever ett år till...


2 comments:

AndreasLindholm said...

Tennismässigt är jag junior eftersom jag bara spelat i typ 3 år, men eftersom jag bara är några år från 40 strecket så gissar jag ändå att bristen av veteraner beror på att vi är sköra som glas. När man pratar med likasinnade brukar det alltid vara en häl, ett knä, en axel eller en diffus rygg som spökar. Det är tur av klubben har såna stålmän som du som kan matcha juniorerna.

Peter E said...

Var alla vuxna motionärer är? Hemma antar jag... Förra (och enda) gången jag ställde upp i Strandbjörksspelen var för några år sedan när jag tänkte att det kunde vara trevligt att spela lite när ändå dottern skulle vara med och tävla. Ska man resa 30 mil så kunde det ju vara trevligt lixom...

När lottningen kom ut så fick jag speltid torsdag morgon 09:00 (eller var det 08:00?), dagen efter en full arbetsdag för min del. Dottern då? Hon spelade inte förrän på lördagen. Fick bli till att åka ner aptidigt (avfärd 04:00) på morgonen med dottern för att spela en snabb förlustmatch (rätt seg i benen efter 3+ timmar i bilen :-), och sedan gå och dra till lördagen...

Needless to say så blir suget att anmäla sig dit igen rätt minimalt. :-)