Tuesday, May 17, 2011

Esyluxligan 6:2

Ständigt denne Finnhult!

Roger Nydahl - Johan Finnhult 4-5 1-1

Det hände igen. Jag trodde jag hade koll på grejen, att jag hade det i asken. Men så stod jag där med långnäsa. Jag hade 4-3 och egen serve, liksom, men kunde inte knyta åt säcken.

Ingen av oss hade väl nån bra dag. Jag själv spelade okoncentrerat och slarvigt. Eller hafsigt är nog ordet. Jag tänker bland annat på en breakboll där jag får en straffspark och stegar självsäkert fram för att lägga undan den, och sedan glömmer att titta på bollen!? Jag började tänka på annat!?

Det är roligt att spela med Johan. Han är trevlig och är bjussig i bedömningarna, sedan så är det hela tiden nära till ett leende, inga sura miner (kanske för att han vinner för femtiotolfte gången i ordningen ;-). Allt detta har sagts innan, jag vet. Men det är inte alltid så självklart med yngre spelare.

Sedan så ska jag jag kanske inte trycka i mig en stor portion av maträtten vi i familjen kallar för "bomben" innan jag cyklar ner till Strandbjörket. Inte det bästa sättet att förbereda sig på match. Jag blev nästan sjösjuk när jag tog rusningar och hela jag då hamnade i gungning, började wobbla.

No comments: