Wednesday, May 25, 2011

Esyluxligan 6:3

Ner som en sol, upp som en pannkaka.

Roger Nydahl - Per-Mats Carlsson 5-4 (8-6)

Ena dagen kan jag inte inte för mitt liv få ordning på spelet. En annan dag, idag, går jag in och spelar jämnt med P-M, en klasspelare bland oss lite äldre. Tennislivet är allt bra underligt ibland.

Kallt som fasen var det ikväll och det blåste en kraftig och fullkomligt oregelbunden vind, dessutom. Klassiskt svenskt utomhusspel, alltså.

Istället för att angripa problemet jag hade i helgen, det urusla fotarbetet, så gick jag på materialet såklart. Jag ändrade min setup på racketen ordentligt. Jag plockade av 11 gram och flyttade yttterligare 5 gram från toppen till botten, typ. Det blev ett helt nytt racket. Jag vet inte om jag gillar känslan riktigt, men det funkade mycket bättre ska erkännas.

1 comment:

Hank of Sweden said...

Klart det beror på materialet om spelet hackar! Bara o modda! :)