Friday, May 20, 2011

Ett gott råd

Formen är lite sviktande inför Strandbjörksspelen. Så jag vände mig till en kompis för att få goda råd. En quickfix till formen alltså.

"...jogga lätt, lätt i kväll och sov djupt och länge"

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha... (LOL)

...

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha... (LOL - again)

Ovan är ett internt skämt för oss småbarnsföräldrar. Jag har inte sovit djupt och länge på snart tio år. Ett lätt surr i huvudet och en lätt dimma framför ögonen är en konstant tillstånd. I veckan gäspade jag till och med upp min gamla käkskada. I perioder gäspar jag nämligen så mycket att jag "vrickar" käften.

Som återigen nybliven förälder räknar jag inte heller med att få sova djupt och länge under de kommande tio åren heller, så jag hoppas nå den där gäckande formen nån gång in på 2020-talet.

No comments: