Friday, September 16, 2011

Rätt svar


Jamen, såklart. Jag spelade klart finalen med ett Babolat AeroPro Drive GT. Mina två ordinarie racketar var strängade med natursenor vilket inte funkade med förhållandena på plats. Den första racken höll i ett halvt set och den andra en stund längre. Vätan sabbade strängningarna oerhört snabbt, chockerande snabbt.

Ulf & jag diskuterade huruvida jag skulle ge upp matchen, huruvida vi skulle skjuta upp den, men vi enades om att jag skulle låna en av hans racketar. Ställningen vid bytet var 1-6 1-3 om jag inte minns fel. Efter racketbytet vände jag setet till 7-5. Finns det en lärdom att dra här kanske?

Racketen jag lånade var oerhört lättspelad, så som jag upplevt den vid tidigare provspel. Van vid tunga doningar kändes den litet för lätt. Min servar tappade fart, vilket kanske var till min fördel under de underliga förhållandena som rådde. Den var strängad med en polyester, en Polyfibre förmodligen, vilket efter bara några game gav mig läskiga ilningar i armen. Annars en enbart positiv upplevelse. Till skillnad från många andra "fetare" ramar, var det en klar och distinkt träff i denna.

Vill jag byta? Nä.

Hank var snabbast med svaret, han såg förmodligen racketen före både mig och bucklan, materialare som han är. Björn prickade in både svar och händelseförlopp, bra där. Och, Micael, ett mycket klurigt och uppmärksamt svar, men tyvärr fel, då jag faktiskt är vänsterhänt.
Så bollarna kommer överlämnas till Hank i Tranås nästa helg, då vi förhoppningsvis stöter på varandra.

4 comments:

Björn said...

Konstig dämpare. Inte konstigt att du fick ilningar.

Roger Nydahl said...

Men Björn. Det är ingen dämpare du ser, det är ju min pöjk.

Hank of Sweden said...

JAAA! Kan jag kanske t o m få be herr´n om en Autograf på bollarna?

Har ni någon aning om vad för typ av golv vi kan vänta oss i Tranås kommande helg?

Björn said...

Aha! Tyckte jag kände igen'an!

Trodde det var en Kneissl-dämpare från 1987. Men så var det en Edson från 2002.