Tuesday, January 18, 2011

Esyluxligan 3:4

Coach Martinsson gillar inte när jag blir alltför ödmjuk och hyllar motståndaren i texterna efter match. Han har rätt, jag ska nog slå mig för bröstet mer när jag vinner istället. Idag blir det kanske ingen hyllning men väl ett erkännande att motståndaren lika gärna kunde skåpat ut mig.

Roger Nydahl - Mats Zettergren 5-4 2-2

Jag var i underläge hela vägen. Men så fort jag låg lite risigt till fick jag ett par, tre bjudningar i gamen som tog mig in i matchen igen. Ingen av oss spelade särskilt bra, det var många oprovocerade misstag ikväll. Jag servade dessutom som en påse krattor. Oroande.

3 comments:

Hank of Sweden said...

Vilken spade används "in action" just nu? PT10 eller 57A?

Roger Nydahl said...

Oj, det växlas lite fram och tillbaka. Det är roligt att testa PT57:an på träning, spelar nog varannan timme med dem där.

I match har jag inte vågat gå ifrån PT10:orna. Vi får se hur jag gör framöver. Det går ju attans bra med de gamla. Samtidigt verkar Simons spadar lovande. Jag har hittills inte hittat riktigt rätt på volley & slice på de nya, men det handlar ju om att spela in sig, bara. Fast det lutar åt att jag kör vidare på de gamla...

Kanske kan lillkillen få PT57:orna, ha ha. Han spelade riktigt bra med dem på träning. Måste i så fall strippa dem på lite bly.

Måste stränga upp PT57:orna riktigt också,det är ju Simons jättegamla strängningar på dem, vilket inte gör dem rättvisa alls. Några tips där? Alu Power? Hybrid? Kanske Hyperion?

Hank of Sweden said...

Hyperion gillade jag inte alls. Det var i mitt tycke väldigt dåligt liv i den. Dåligt bollbett. Tornado är överlägsen!

Dock är ju alu power kungligt! Låga 20 kg är ju gjutet :)