Thursday, July 29, 2010

Ur gömmorna 20

Head Graphite Pro. En bortglömd pärla.

Jag har blivit fullkomligt fixerad vid denna modell. Mitten av åttiotalet, mitt emellan Edge-generationen och Prestige-eran, kommer denna finfina Headracket. Detta är en nära släkting till de Prestige Mid som finns ännu idag. Den har en lite mer "box-beamed" design och är aningens flexigare. Fullt modern! Det är mindre skandal att den varje vecka slumpas bort för en ynka euro på aktionssajterna. Till skillnad från gamla Prestigemodeller som betingar tusenlappen i fint skick.

Så jag samlar på mig när tillfälle bjuds. När ett GP återlistas brukar de gå för tio spänn. Till detta tillkommer frakt, dock.

Vad ska jag ha denna hög till då? Meningen var att jag skulle spela med dem. Det stora antalet ramar har jag för att kunna byta pallets inbördes och för reservdelar. Men så ramlade jag över Pim-Pims Kennelbach-monster som är för bra för att inte spelas. Så jag sparar dem till lillkillen om han skulle fortsätta spela framöver. Bättre och mer förlåtande racket finns inte, som samtidigt är uppfodrande och karaktärsdanande.

Ja, ja, jag vet att han förmodligen kommer propsa på att spela med ett Babs APDC, men då får han välja mellan dessa ovan racketar eller flytta hemifrån... (det sista var ett skämt)

1 comment:

Hank of Sweden said...

Kolla in denna kärleksspridaren på ebay;

http://shop.ebay.de/the_vintager/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p3686

* flämt *